Головна

Рада вітати всіх гостей! Я вдячна вам за те, що завітали на цю сторінку! Чекаю приємного спілкування. 


               "Без музики життя було б помилкою"
                                                                Фрідріх Ніцше


О! Музика! Яке це справді диво,                          
 Вона підносить в сині небеса,
Ти невагомий і летиш щасливо,
А навкруги простори і краса.

І стільки щастя, радості легкої,
Любові, світла, ласки навкруги.
Краси божественної, неземної,   

Реальність враз втрачає береги.
А хвиля музики тебе несе, гойдає.
Відносить в загадковії світи.
І вабить душу, ніжно пригортає.
Частинкою її стаєш і ти.

І все земне уже неактуальне,
А лише музика в душі твоїй луна.
То спрагла, лагідна, а то печальна,

Але тобою випита до дна.        
                                                

                                                                            
                                                                             

                                                                      
                                                  З досвіду роботи
«Педагогічний процес включає в собі дві основні характерні риси: систематичну допомогу саморозвитку організму і всебічне удосконалення особистості»                                                                                                                   П.Ф. Каптеров

                    Кардинальна зміна мети та завдань сучасної  середньої освіти в Україні зумовлює кардинально інші  кінцеві результати навчальної діяльності  школярів. Іншім стало ставлення до учня: сьогодні  його визнано суб’єктом пізнання.Це означає, що школяр має  бути активним учасником   процесу сприймання та  засвоєння  знань, здатним творчо використовувати  їх на практиці,виявляти своє ставлення  до отриманої інформації. Це допоможе учню  реалізувати себе в подальшому  житті ,заняти належне місце в суспільстві, стати володарем  своєї  долі.
               Музичне мистецтво- один із різновидів  творчо-естетичної діяльності  людини. Уроки музичного мистецтва  дозволяють забезпечити розвиток умінь :
-         розрізняти твори, що належать до різних музичних стилів, розуміти позицію авторів творів, що належать до різних стилів музичного мистецтва;
-         розпізнавати провідну ідею музикального твору, визначати характерні ознаки жанру ,виражальні засоби;
-         здійснювати адекватні оцінні судження творів музичного мистецтва, виявляти своє ставлення до них;
-         вести дискусію щодо  значимості  творчості композиторів різних епох і народів для розвитку  музичного мистецтва;
-         аргументувати  та доводити власну думку;
-         використовувати різні джерела інформації з питань музичного мистецтва.
                              Реалізації освітніх цілей з вказаного предмета сприятиме використанню інтерактивної моделі навчання, суть  якої полягає в активній взаємодії учнів  між собою та з учителем, що виключає домінування одного учасника навчального процесу над  іншим,і одночасно сприяє формуванню у школярів навичок спостерігати,порівнювати, встановлювати причинно- наслідкові зв’язки; виконувати такі розумові операції, як  аналіз,синтез, узагальнення,класифікація; аргументувати та доводити власну думку; користуватися джерелами  усної і  писемної інформації.
 Музика є мовою серця,найніжніших почуттів, світу емоцій людини.В.О. Сухомлинський  писав,що «пізнання світу почуттів неможливо без розуміння і переживання музики, без глибокої духовної потреби слухати її й діставати насолоду від неї.Без музики важко  переконати людину,яка вступає у світ у тому, що людина прекрасна.а це переконання, по суті , є основою емоційної,естетичної, моральної культури.»
                   Тому своїм проблемним питанням я обрала «Вплив музичного мистецтва на  розвиток  особистості».Психолог  Б.Теплов стверджував ,що саме творча  діяльність  здатна перетворюючи впливати на особистість  дитини. Творча здібність названа автором здатністю до самовираження.Це природна здібність, яку можна розвивати.Творчість  розвиває дитячу схильність до свободи і відкриттів,до пригод  іоригінального вираження. Саме тому,всі  аспекти навчання  і виховання повинні бути спрямовані на розкриття обдарованості дитини та розвиток творчої особистості.
                                В умовах інтегрованого навчання ефективніше відбувається взаємопроникнення й систематизація знань учнів.розвиток їх творчих здібностей і гнучкого мислення.Таким чином ,формується особистість з новими властивостями. Мистецька освіта й виховання мають базуватися на принципі взаємодії різних видів мистецтв, а саме музичного,візуального, театрального та кіномистецтва.
                                   Розвивати  творчість –означає виховувати у дітей  інтерес до знань,виявляти їх нахили,самостійність у навчанні. Учень добре вчиться лиш тоді,коли він переживає успіх, хоча б невеликий. Тому головним завданням вчителя є пробудити  чи  розвинути в дитині творчість, допомогти учневі  знайти себе в житті, за словами Ф.М. Достоєвського: «Відкрити в собі  людину».
                                              К. Ушинський писав: «Учень-не посудина,яку потрібно наповнити.Це-факел, який треба  запалити». А  запалить його тільки той учитель, який сам  «горить» і сам повинен « бути чистим  душею,щоб створити красу»,-говорив  М. Глінка.
                                             Моє педагогічне кредо-прокладай  шлях до розуму дитини через її серце.

Тобто,спочатку треба  знайти з дитиною контакт, той золотий ключик , який відкриє вам  стежку до серця, до  душі дитини. Це дуже важко. І не завжди  одразу  виходить. Але  ми не тільки вчителі ,я вважаю,  але   й  психологи.
В своїй  роботі я використовую  різні  форми , прийоми та методи для встановлення духовних  зв’язків  з учнями. І так приємно йти  у клас,де тебе  чекають. Тоді й навчальний матеріал  добре  засвоюється і учні активні .
Принципи,за якими  я працюю на уроці :
              “ Те, що я чую, я забуваю.
Те , що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю - я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорю й роблю – я здобуваю знання.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстом”.
Правила інтерактивного навчання для учнів.
Кожна думка важлива.
Не бійся висловитися!
Ми всі – партнери! .Обговорюємо сказане, а не людину!Обдумав, сформулював, висловив!Говори чітко, ясно, красиво!Вислухав, висловився, вислухав!Тільки обґрунтовані докази!Вмій погодитися і не погодитися!Важлива кожна роль.
У своїй роботі я використовую різноманітні творчі завдання,казкові сюжети,музично- дидактичні ігри,інсценування. « Голосно-тихо», «Весело- сумно», «Луна», «Дзеркало».Ці ігри я проводжу під час знайомства з елементами музичної грамоти,з метою розвитку ритмічного слуху. Для закріплення музичних понять наприкінці вивченої теми проводжу ігри «Вгадай мелодію», «Поле чудес», «Я-композитор», «музичний ярмарок».
«Духовне життя дитини,-писав В. Сухомлинський,- повноцінне лише тоді,коли вона живе у світі  гри, казки,музики,фантазії,творчості. Без цього  вона засушена  квітка». При використанні  ігри- загадки, ігри- змагання,які сприяють засвоєнню  та закріпленню знань,краще   формуються у дітей навички  музичного сприймання, вміння  розрізняти  висоту, тембр,силу, тривалість звуку, розвиваються ритмічний та тембровий  слух.
                             У сучасній освіті використання ІКТ- необхідний засіб ефективної професіональної  діяльності вчителя. Використання комп’ютерних технологій допомагає:
1 підвищувати ефективність уроку;
2  розвивати самостійне  мислення;
3підвищувати рівень пошуку інформаціі;
4 орієнтуватися  у виборі  інформації;
5працювати в парах,групах;
6 залучити учнів до створення творчих  робіт;
7проводити контроль та підведення підсумків.
Використання інформаційних технологій дозволяє  залучати  учнів до  такої діяльності: створення творчих робіт,пошуково-дослідницької роботи, оформленню результатів своїх досліджень. Метод  проектів  дуже популярний та ефективний  у сучасному  навчанні. Увесь клас приймає участь у  проекті,а вчитель тільки координує діяльність учнів.
          Одним  із провідних  видів діяльності на уроці  є слухання музики. 
На кожному  уроці я  навчаю  дітей спостерігати за  інтонаційним розвитком музики,інтерпретувати інтонаційно- образний  зміст прослуханих творів у процесі колективних  обговорень і дискусій,споглядати твори   різних видів мистецтв, аналізувати музичні та художні образи,розуміти мову мистецтв. Пояснюю,що різні види мистецтва тісно пов’язані  з  життям  людини,виховую  інтерес  до вивчення  творів мистецтва, формую естетичні смаки.
        Також  на уроці дуже важливо займатися  вокально-хоровою  діяльністю. У роботі з дітьми використовую  різноманітні  розпівки,вокальні вправи. Наприклад, намалювати голосом  рух  руки, чи  хвіст динозаврика. Дуже важливим є розвиток навичок правильного співацького дихання у дітей. У роботі над піснею працюю над правильним інтонуванням,передачей  характеру пісні.
 Кожне домашнє  завдання  має  на меті слухання музики  за власним вибором,підготовку коротких творчих повідомлень,рефератів, презентацій, створення (усно) творів- описів, творів- міркувань.
Ще на своїх уроках я  вивчаю елементарну  нотну грамоту. Діти знають сім нот,де вони « живуть», чотири вида  тривалості  нот , розміри, паузи, можуть  зобразити  ритмічний  малюнок  простеньких дитячих  пісень ,інтервали, рахують  нотні приклади. Все це розвиває  особистість у різних напрямках. Мета  уроків музичного мистецтва у  загальноосвітній школі-  це не  виховання  музиканта, а перш за все виховання людини, виховання  особистост
Працюючи за інноваційними технологіями особливу увагу я намагаюся приділяти інтерактивному навчанню .Використовую інтерактивні методи : «Мікрофон»,  «Ланцюжок», «Коло», «Аукціон», « Мозковий штурм», « Асоціативний кущ».              
У своїй педагогічній діяльності  застосовую активні  форми навчання ,які реалізовую шляхом:
1 проведення  нестандартних уроків
2 вирішенням проблемних ситуацій
3міжпредметні  зв’язки на уроках
4 використання ІКТ
5 проектні технології
                                                    Нестандартні уроки 
         
Уроки музичного мистецтва, проведені  нетрадиційно, стимулюють  творчість вчителя  й учнів, створюють сприятливі умови для  співпраці.Нестандартна  типологія уроків допомагає створити позитивну  мотивацію  навчальної діяльності.
   Велику  увагу на уроці приділяю вивченню  українського фольклору, розучуванню  українських  народних пісень, їх інсценуванню,тим самим  виховую  любов до національних джерел, до історії  України.
             Урок музичного мистецтва має велику силу впливу на внутрішній та духовний  світ учня. Саме творчість-поштовх для  народження  нового.  Філософ  Г. Сковорода  зазначав,що людина пізнає світ ,але не розумом,а серцем,творчою ініціативою. Від творчої  особистості –до обдарованої,від обдарованої –до талановитої, від талановитої- до геніальної.\

                                                   

Комментариев нет:

Отправить комментарий